Världens första gamingtofflor påstås öka spelkvalitet

Permalänk
Medlem

Blev förvånad att det här inte är ett hittepå från Razer!

Permalänk
Medlem

Bäst är klart att spela med stickade raggsockor, då kan man glida runt som man åker skridskor till kylen för att hämta börs eller annan dryck. Men det finns inte som val. Så det fick bli tofflor som är tvåa på listan

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Meh. Blev exalterad när jag läste rubriken och trodde det handlade om skor med RGB. Men så var ju inte fallet. Att bara bekväma tofflor skulle förbättra spelaren jämfört med andra bekväma skor har jag svårt att tro på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Om Biltema kan sälja en "Gaming T-shirt" så är nog även "Gaming Tofflor" fullt möjligt
https://www.biltema.se/kontor---teknik/gaming/tillbehor/gamin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Varför skiljer det så mycket i temp inomhus för dig?

Finns ju syntetkläder som hanterar svett väldigt bra. Gamear i shorts, kalsonger och t-shirt i syntet (avsedda för träning) och även om det är varmt som fan så blir man inte extra lökig.

Har själv liknande situation, 100 år gammalt flerbostadshus med självdragsventilation. Mjukiskläder och tofflor på vinter, shorts och t-shirt på sommaren 👍

Skulle dock inte köpa den här tofflan för ett löjligt orimligt pris.

Permalänk
Medlem

T.o.m. min fotsvett får fotsvett av att föreställa mig att sitta inomhus med dessa på i timtal.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Meh. Blev exalterad när jag läste rubriken och trodde det handlade om skor med RGB. Men så var ju inte fallet. Att bara bekväma tofflor skulle förbättra spelaren jämfört med andra bekväma skor har jag svårt att tro på.

Har vaga minnen om att skor med RGB gick att köpa runt 1999 och att alla rika killar på gymnasiet hade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Har vaga minnen om att skor med RGB gick att köpa runt 1999 och att alla rika killar på gymnasiet hade det

Led och RGB är inte riktigt sanna sak. Jag pratar alltså om äkta RGB med möjlighet att synka med Asus Aura, iCue inn liknande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Finns redan gamingskor från Puma!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

Led och RGB är inte riktigt sanna sak. Jag pratar alltså om äkta RGB med möjlighet att synka med Asus Aura, iCue inn liknande.

En addresserbar RGB-strip hela vägen runt precis lite ovanför sulan!

Plus en liten microcontroller med Bluetooth, och en app i telefonen att styra den med. Kan slänga med en accellerometer också för lite mer roliga möjligheter!

Jag hade aldrig haft på mig något sådant (jag är alldeles för tråkig), men det vore ju lite coolt rent tekniskt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är skönast att hänga i min sex-gunga när jag spelar.

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk
Medlem

Har amerikaner skor på sig inomhus eller är det bara på Tv-serier?
Om de har så ser jag marknaden med gaming tofflor. Annars? Ja du.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag hade för mig att statisk elektricitet var ej bra för elektronik. Och ULL skapar en j*vla massa. Sen så väljer jag nog en bra ergonomiskt kontorsstol om det skall användas för en bättre spelupplevelse. Själv har jag en grön Håg Capisco 8107 som stol. Väntar dock på att jag ska få tummen ur där bak för att bli klar med mitt skrivbord på jobbet. I höj o sänkbar variant.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

När Starcraft-frossan sätter in behöver man ett par fårskinnstofflor!

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Har visserligen bara tofflor av kvalitet foppatoffla-kopia i plast/gummiliknande, men fan vad svettigt det blir med dom på. Gissar att det skulle bli alldeles för varmt med tofflor på för mig, oavsett toffla.

Permalänk

Med vanliga skor så är det en massa kvinnor som hela tiden flörtar med en och man förlorar sin koncentrationsförmåga.
Men med dessa dojor och man slipper problemet helt. Jag kommer genast köpa dessa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Sko? Kolla på bilderna så ser du att det är en toffla och ingen sko.

En toffla är en sko om man skall vara petig.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Har amerikaner skor på sig inomhus eller är det bara på Tv-serier?
Om de har så ser jag marknaden med gaming tofflor. Annars? Ja du.

Ja det har dom flesta, skitfräscht när det är heltäckningsmatta överallt...

Permalänk
Medlem

Tror knappast dom presterar bättre en ett par sådana

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Gamingtofflor utan RGB?! Skamligt!

Kommer i v2

Skrivet av Molotov:

Kansle skulle funka för VR gaming där man står upp.
Men bra för stillasittande gaming framför en skärm, trams.

Där kan det vara bra att de uppgraderas med stålhätta för eventuella kantstötningar.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

Skulle inte äns komma på tanken att ha toflor på mig... ä ju bara gött å gå barfota på mitt ~10°c golv. slipper man svettas om fötterna.

Skrivet av Stan Carley:

Om Biltema kan sälja en "Gaming T-shirt" så är nog även "Gaming Tofflor" fullt möjligt
https://www.biltema.se/kontor---teknik/gaming/tillbehor/gamin...

hade ingen koll på att Feltema hade sånt shit...

kollade in deras "gaming" mus...
https://www.biltema.se/kontor---teknik/gaming/mus/gaming-mus-...

antar att den drivs av separat nätdel på 5V AC

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Inomhus hos mig alltid tofflor från Birkenstock eller Scholl. Mycket billigare än detta rån från USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Varför skiljer det så mycket i temp inomhus för dig?

Finns ju syntetkläder som hanterar svett väldigt bra. Gamear i shorts, kalsonger och t-shirt i syntet (avsedda för träning) och även om det är varmt som fan så blir man inte extra lökig.

Det är ett gammalt djävla hus helt enkelt! Vi bor dessutom högst upp med plåttak, så på sommaren blir det tokvarmt. Gör säkert inte saken bättre att datorn pumpar ut 600W och jag har en rörförstärkare till lurarna!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Följer det med vikter så man kan få rätt balans i dem?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Sen kommer sommaren och det är 25-30 grader!

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

En addresserbar RGB-strip hela vägen runt precis lite ovanför sulan!

Plus en liten microcontroller med Bluetooth, och en app i telefonen att styra den med. Kan slänga med en accellerometer också för lite mer roliga möjligheter!

Jag hade aldrig haft på mig något sådant (jag är alldeles för tråkig), men det vore ju lite coolt rent tekniskt.

Ja det är något sådant jag menar vore ju coolt om färgen kunde styras av fottemperatur, fuktighet och så vidare men å andra sidan kanske det inte är något man vill flaska med.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja det är något sådant jag menar vore ju coolt om färgen kunde styras av fottemperatur, fuktighet och så vidare men å andra sidan kanske det inte är något man vill flaska med.

På morgonen lyser de grönt, sakta går de över emot gult och vid dagens slut så blinkar de rött.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Med vanliga skor så är det en massa kvinnor som hela tiden flörtar med en och man förlorar sin koncentrationsförmåga.
Men med dessa dojor och man slipper problemet helt. Jag kommer genast köpa dessa!

Det där är ett skitdrygt problem. Speciellt när man sitter hemma i sitt gamingrum. Jag vet fan inte hur de tar sig in hela tiden. De är som mygg.

Permalänk
Medlem

Står inget i specen om hur många fler FPS jag får? Eller är det Fotsvamp Per Sekund man får extra?

Permalänk
Medlem

Närmare 2k för ett par tofflor.. kom igen...
Har själv slip-ins när jag gamear då det görs i garaget där värmen står på 15 grader och värms ytterligare vid behov.
Hade de faktiskt sett ut som tofflor och inte kostat 2k så hade det kunnat vara något...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com